wtorek, 23 lutego 2016

Bez oczu. Bez ducha? Bez tytułu...

Nowy obrazek – jeszcze nie jest nazwany a ni zadedykowany. Trochę niepokojący jest w swojej wymowie, no i mocno się napracowałem, jednak moje muzy nie podpowiadają żadnego tytułu…
Może macie jakieś pomysły?
 :-)




















Podobno oczy są zwierciadłem duszy. A tutaj bez oczu... bez serc? Czy bez duszy też?
Jeśli bez oczu, bez serc, bez ducha - to szkieletów ludy. Nie muszą patrzeć na ten obszar gnuśności zalany odmętem..
Jeśli te samoluby skupią myśli w jedno ognisko i jednako zdołają wyzwolić swojego ducha, wtedy mogą sięgać tam, gdzie wzrok nie sięga.

;-)

Pozdrawiam
2016-02-23
S.Erazmus 


4 komentarze:

  1. Oczy mogą być zamknięte, nie można się w nich przejrzeć, ale są. Może są po prostu zamknięte? Dla mnie to manekiny – pseudo ludzie, niby ludzie nie-ludzie, ale jednak nie ludzie, bo bez życia – cóż, kiedy obok tych nie można przejść obojętnie. Niejako żywe manekiny wyłaniają sie z płótna, choć to oksymoron, a jednak! :) a moze androidy... Niesamowite jest to blado niebieskie tło i mocna szminka karminowa. Może trzeba poczekać i otworzą oczy? Udana sztuka, nie pozostawia obojętnym, niepokoi, mami i kusi. S.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za komentarz - był jak natchnienie muzy - przyszedł mi do głowy pomysł na tytuł:
    "Przed oczyma duszy ich"
    S.E.

    OdpowiedzUsuń
  3. "Przed oczyma duszy ich". Dzisiaj otwieram oczy, by widzieć - zawieszam się przy motywach roślinnych przenikających ciało duszy, piękne, różne, tak precyzyjne. Złota wstęga przypomina mi o milczeniu - krwiste usta jeszcze milczą, ale dusza już nie. 

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie dziękuję za przepiękny komentarz - dokładnie o to chodziło - złote wstęgi są symbolem zniewolenia (jak etykiety na manekinach). Jedank tatuaże są jak linie papilarne, sprawiają, że każdy jest inny.
    Ķażdy ma inną wrażliwość- odczuwa i myśli inaczej, widzi coś innego- pomimo braku oczu.
    S.E.

    OdpowiedzUsuń